Kathmandu en omstreken

14 mei 2010 - Pokhara, Nepal

Ben de afgelopen dagen in Kathmandu geweest, waar ik rustig heb rondgelopen, dingen gekocht heb en de monkeytempel heb bezocht. Ook ben ik een dagje in Patan geweest, een dagje in Bhaktapur en nu ben ik twee dagen in Pokhara. Vanochtend om 6 uur vertrokken. Zowel Kathmandu als Patan als Bhaktapur hebben een Durbar (koninklijk) square waar veel tempels staan. In Pokhara ga ik morgen de zonsopkomst bekijken achterop de motor :) om 4.30 vertrekken... en het schijnt dat hier ook ergens een hoge berg is, die ik zeker niet ga beklimmen, maar wel bekijken. Annapurna, ooit van gehoord? Ik niet, maar nu dus wel.

Ik heb foto's geupload, maar per ongeluk niet een selectie, maar allemaal. Dus als er iets dubbels tussen zit, sorry, deze keer even zelf skippen. Xxx

Ow en de mount everest staat er zeker dubbel op, maar dat komt omdat de wolken steeds ietsje mee ropschoven :) En daar heb ik wel echt van genoten!

1. oom Jan en tante Jopie:
    14 mei 2010
    Ha Anita leuke verhalen van jou. Het is wel een reis waar je veel beleefd en veel ziet. Daar kun je nog lang van nagenieten. Wiij zijn de afgelopen week in de provincie Zeeland geweest. Koud (zoals in heel Nederland) en heeeel veeeel wind. We Zaten in Oostkapelle vlakbij Domburg. Daar waren we eens met zijn allen en toen was je heel zoet met het zoeken van schelpjes, heel wat anders dan de reis die je nu maakt.
    Wij hebben de Delta werken nogmaals bewonderd, ook een knap stukje werk.

veel plezier nog en liefs
  2. Tessa:
    14 mei 2010
    Oh, in Pokhara schijn je iets heel leuks te kunnen doen met olifanten wassen en dat ze je van hun rug af in het water gooien? Of heb je dat al gedaan? Anders, aanrader!! Zo schijnt het :))
  3. Anita:
    15 mei 2010
    Ow is dat in Pokhara? Tja het punt is dat ik geen lp van Nepal heb en dat het boek dat ik wel heb niet echt helpful is in dat soort dingen. Ik ben hier maar 1 dag, dus helaas moet ik dat dan laten schieten. Ik ga in India wel olifanten bekijken :) Xxx