Amritsar en Dharamsala

11 juni 2010 - Mcleod Gani, India

YEAH! Gefeliciteerd pap!!!!

pff foto's uploaden en zelfs berichten uploaden was erg moeilijk in Amritsar, maar in Dharamsala, waar ik nu ben gaat het wel. Dus nu een berichtje en de foto's kom enmorgen, want ik hb nu m'n kabel niet bij me.

De gouden tempel was erg mooi en goud :) Het was in Amritsar niet zo warm als eerder dus dat was ook fijn. Daarn aheb ik ngo een tijd gezocht naar de zilveren tempel, een hindoeversie van de gouden tempel. Na een paar keer vragen heb ik hem gevonden en hij leek echt heel erg veel. Net als de Taj mahal en de nep taj mahal van de vorige reis.Daarna ben ik naar de grens met Pakistan geweest, om naar de vlag-naar-beneden-haal ceremonie te bekijken. Dat as erg grappig. Aan de Indiasa kant was het een groot feest met allemaal dansende mensen. Beide kanten draaiden muziek en probeereden elkaar te overstemmen door de volumeknop steeds wat verder open te draaien. En wow wat zijn deze mensen tros op hun land zeg. Vol overgave deden ze de wave en schreeuwden allemaal leuzen die ik niet begreep op 'Hindustani' na, wat ws hindoestanen betekent ;) Aan de Pakistaanse kant waren niet zoveel toeschouwers en de mannen en vrouwen moesten gescheiden zitten. Als buitenlanders mochten wij op de VIP tribune zitten. Ik had me aangesloten bij en Argentijnse jongen, omdat ik bang was anders niet als buitenlander herkent te worden en dan niet op de VIP tribune mocht zitten :D Het was een waar spektakel en de soldaten stonden egenover elkaar in de bodybuilders positie; erg macho allemaal, maar heel grappig om te zien. En dat waren de twee dingen die ik in Amritsar wilde zien en dat is in 1 dag gelukt, dus de volgende dag, 10 juni, kon ik door naar MCLeod Ganj, waar de Tibetaanse regering in ballingschap zit. In de bus kwam ik een andere buitenloander tegen, wat ik onderhand erg fijn vind, want dan kun je eindelijk eens alle rariteiten van de Indiers met iemand uitwisselen en hen uitlachen :)

McLeod Ganj voelt niet als India, het lijkt echt op Tibet. Er wonen allemaal Tibetanen en ze verkopen ook allemaal Tibetaanse souvenirs. Het is erg fijn om hier t ezijn, ook omdat het niet zo warm is, maar 30 graden en ze hebben een heel fijn restaurant dat pasta en brownies serveert die erg lekker zijn! Vanochtend hebben we de tempel bij het paleis van de Dalai lama bezocht, die er net zo uit zou moeten zien als de Jokhang tempel in Tibet, maar die vergelijking zag ik niet helemaal. En omdat Michael, de jongen uit Ierland die ik heb ontmoet, nog niet zoveel weet van het boeddhisme, kan ik al m'n kennis aan hem overdragen :) En k heb pap en mam gebeld vanochtend!

Ik ga deze keer niet meer naar de taj. Ik heb hem al gezien en heb geen zin om nog op en neer te reizen. Want het is hier perfect om nog drie dagen te blijven, dus dat doe ik dan ook. Vanmiddag nog een keer yoga proberen :) en later nog proberen om foo's te uploaden. Nog 5 dagen!!!! Xxx

1. Tessa:
    Lieve Aniet,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik lang niet al je verhalen gelezen heb, maar super om te zien dat je het zo naar je zin gehad hebt!!!
    Enne...knap hoor om zulke beslissingen te nemen, zo ver weg en zo alleen...

Geniet nog maar even heeeeeeeel goed de laatste paar dagen!!

Liefs en tot snel,
    Tessa (je weet wel, die van Tia Farmacia...haha)
  2. Lylian:
    Ha Anita,

Wat toch fijn om vanochtend je stem weer gehoord te hebben .
    Groetjes en tot woensdag; gaan we lekker knuffelen.
    Dag lieverd!
  3. Gerb:
    11 juni 2010
    Yeaahhh! Bijna thuis! Geniet deze laatste dagen maar goed van die rare Indiers en het mooie weer want je gaat het vast nog missen! ;) En kom dan maar snel en heel weer terug. En alvast een hele goeie reis!
  4. Marieke:
    12 juni 2010
    Yeeeess! Nog even lekker genieten en dan kunnen we hier weer van je genieten! Goede reis en tot snel meid! Kus
  5. sonia:
    14 juni 2010
    tot over een paar dagen, dan live !! XXX Rieke
  6. Tessa:
    14 juni 2010
    Hee laiverd,

Bijna naar huis! Heel veel liefs vanuit vietnam van Tor en Berd!! Fijn om je weer te zien straks,

Kus